Nasza oferta realizowana
w
Środowiskowym Ognisku Wychowawczym TPD nr 1
Placówka jest otwarta od poniedziałku do czwartku w godz. 13:30 – 19:00, a w piątki w godz. 13:00 – 18:00, natomiast w soboty i niedziele w zależności od potrzeb są organizowane wycieczki do interesujących miejsc. Z placówki głównie korzystają dzieci skierowane przez pedagoga szkolnego, psychologa, Ośrodek Pomocy Społecznej i inne służby społeczne zajmujące się pomocą dziecku i rodzinie. Jednak w miarę dostępności miejsc w zajęciach mogą brać wszystkie dzieci lub rodzice, bądź opiekunowie, którzy zgłoszą się do tej placówki.
Dla Dzieci:
- Pięć dni w tygodniu zajęcia pozaszkolne w gronie rówieśników;
- Zajęcia ogólnorozwojowe,
- Zajęcia integracyjne,
- Zajęcia zabawowe;
- Zajęcia socjoterapeutyczne,
- Zajęcia profilaktyczne,
- Zajęcia terapii pedagogicznej,
- Zajęcia ,,Warszawa moje miasto",
- Zajęcia ,,Kuchnia świata" i ,,Jem zdrowo, żyję zdrowo",
- Zajęcia twórcze,
- Zajęcia plastyczne,
- Zajęcia informatyczne,
- Zajęcia z języka angielskiego,
- Zajęcia z elementami bajkoterapii;
- Zajęcia metodą dobrego startu;
- Zumba;
- Dogoterapia
- Wycieczki, imprezy okolicznościowe, konkursy;
- Kolonie, zimowiska, lato w mieście i zima w mieście;
- Pomoc w odrabianiu lekcji;
- Codzienne posiłki.
Dla Rodziców:
- Konsultacje dla rodziców.
Praca wychowawców skupia się przede wszystkim na następujących formach i metodach pracy z dziećmi: dyskusja, sesje coachingowe, konsultacje indywidualne, zajęcia motywacyjne, integracja, mini wykład, psychodrama – odgrywanie scenek, burza mózgów, gry stolikowe, praca z komputerem, wyjścia plenerowe (kino, place zabaw, parki, muzea, teatry, hale sportowe, baseny, biblioteki, BOK itp.).
Systematyczna praca w placówce nauczy podopiecznych jak konstruktywnie spędzać wolny czas, wpłynie na rozwój ich zainteresowań i zdolności. Zajęcia mają na celu wzmocnienie poczucia własnej wartości wychowanka, poprawę wizerunku wychowanka w środowisku szkolnym i rówieśniczym, promocję wychowanków do klasy programowo wyższej, poprawę wyników nauczania oraz wzrost aspiracji edukacyjnych i życiowych, jak również poprawę relacji pomiędzy rodzicami i dziećmi. Pomoże także nabyć umiejętności odmawiania w sytuacjach zagrażających uzależnieniem lub nieakceptowanym zachowaniem.
Kadrę placówki stanowią doświadczeni oraz wykwalifikowani pedagodzy zgodne z zasadami Ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
ZAJĘCIA INFORMATYCZNE:
Dzieci w wieku wczesnoszkolnym:
- Zapoznaniesię z komputerem.Bezpieczeństwoi higieniczna praca przy komputerze.Obsługa komputera i jego znajomość.
- Poznanie elementów systemu operacyjnego Windows (PAINT, WordPad, Notatnik, kalkulator).
- Komputerowe gry edukacyjne. (Doskonalenie umiejętności nazywania urządzeń komputerowych. Rozwijanie umiejętności pisania liter zapomocą klawiatury).
- Internet – oknem na świat (Poznanie pojęć: internetinetykieta.Kształcenie umiejętnościwłaściwego zachowania się i zachowania bezpieczeństwa w internecie – zapoznanie się z zasadami netykiety. Poznanie sposobu połączenia się z internetem.Wyjaśnienie, czym jest strona WWW oraz przeglądarka internetowa).
Dzieci w wieku 9-12 lat:
I.Nauczanie obsługi
- Zapoznanie z budową komputera w teorii i praktyce.
II. Praktyczne zastosowanie komputera,
- Tworzenie i zapisywanie rysunku/dokumenty w edytorze PAINT/WORD lub innych programach graficznych/biurowych,
- Tworzenie własnej kompozycji,
- Poznanie zasad redagowania tekstu,
- Ozdabianie tekstu rysunkami,
- Wstawianie tabel w dokumentach,
- Tworzenie własnego dokumentu.
III. Poznanie zagrożenia wynikające z nieograniczonego dostępu do informacji w sieci
internetowej,
- Uczenie skutecznego poszukiwania informacji w sieci,
- Poznanie konfiguracji skrzynki pocztowej.
IV. Podstawy programowania - podstawy Logomocji. Rozwijanie zdolności analitycznego myślenia.
V. Tworzenie strony internetowej - poznanie kreatora online - udostępnianie strony w sieci internetowej i lokalnej.
Dzieci starsze i młodzież:
I. Programowanie w LOGO - wstępem do języków programowania (zaawansowane projekty).
II. Tworzenie Słownika Internetowego ,
- tworzenie bazy danych (zasoby słownictwa),
- zbieranie informacji z Internetu, książek itp.,
- zaprojektowanie szaty graficznej,
- wydrukowanie i scalenie dokumentu.
III.Obsługa programów narzędziowych,
- obsługa programów kompresujących/archiwizujących: WinZip, WinRar,
- oczyszczanie dysku, programy konserwujące: ScanDisk, Defragmentator i inne.
IV. Przygotowanie do egzaminu maturalnego, Programowanie w C++, Pascalu, podstawowe algorytmy i techniki algorytmiczne:
- algorytmy badające własności liczbcałkowitych i naturalnych,
- algorytmy wyszukiwaniai porządkowania
- algorytmy na tekstach,
- proste algorytmy szyfrowania,
- metoda dziel i zwyciężaj,
- iteracja i rekurencja.
V. Tworzenie strony internetowej,
- poznanie systemy zarządzania treścią (joomla, drupal, WordPress).
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO:
Wtorek - 15:00 - 20:00,
Czwartek - 15:00 - 20:00.
Nauczanie dzieci w wieku przedszkolnym z uwzględnieniem metody Total Physical Response przy wykorzystaniu pomocy audiowizualnych, poprzez gry i zabawy grupowe, elementy dramy i naukę angielskich wierszy i piosenek.
Nauczanie dzieci i młodzieży w wieku szkolnym z naciskiem na konwersacje z użyciem metody komunikatywnej oraz naukę elementami gramatyki. Przygotowanie do egzaminów kończących szkołę podstawową, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego. Powtarzanie i utrwalanie wiadomości.
ZAJĘCIA PROWADZONE W RAMACH PROGRAMU EDUKACYJNEGO ,,Łatwiejszy dostęp do wiedzy".